skip to Main Content
Hållbara lösningar för odling · snabba leveranser

Sammanfattning – köpvillkor

Vid beställning på webbplatsen Growstore ingår du ett köpeavtal och genom att skicka din beställning samtycker du till att ditt namn och dina person- eller företagsuppgifter registreras i vår kunddatabas.

Beställning

Beställer görs via vår hemsida eller vi offertförfrågan och med de betalalternativ som från tid till annan erbjuds i vår checkout i webshopen. Här kan vi erbjuda vi betalning med faktura, delbetalning, betalning med kort och direktbetalning. Är du under 16 år måste du ha målsmans godkännande för att beställa.

Vid beställning utanför Sverige gäller förskottsbetalning mot faktura.

Priser

Samtliga priser som visas på vår hemsida visas inklusive 25% moms och anges i Svenska kronor, SEK. Frakt tillkommer på varje beställning. Priserna anges fritt vårt lager i Sverige. Priserna kan från tid till annan ändras av omständigheter vi inte råder över och en beställning kan komma att inte kunna levereras på grund av omständigheter vi inte råder över. Vid sådan händelse kontaktar vi er och avtalar om ordern skall makuleras, om ni kan tänka er en annan vara eller om ni accepterar det nya priset.

Eventuella rabattkoder gäller ej för vissa nedsatta varor och vi förbehåller oss att varor på specialerbjudanden kan ta slut.

Pris för frakt utanför Sverige, Danmark och Finland syns inte i kassan. Tillkommer på fakturan efter beställning.

Lagersaldo online

Det lagersaldo du ser på vår hemsida är ett vägledande saldo, det uppdateras var femtonde minut. Vi reserverar oss för att lagersaldot vid stor orderingång och kampanjer kan avvika eller sälja slut snabbt.

För ändring och avbeställning, kontakta oss, normalt är det inte möjligt att annullera en lagd order utan merkostnad.

Leveransmottagare

Du måste ange det namn som står på din legitimation för att kunna hämta dina varor från ditt ombud. Vi ansvarar inte för paket med felaktig adressinformation eller felaktigt namn. Extra fraktkostnader på grund av sådana omständigheter belastar tyvärr dig som kund.

Leveranstid

Leverans sker normalt inom ett par vardagar om varan finns på lager. Vi packar och skickar normalt din order inom 1-4 arbetsdagar beroende på säsong. Under högsäsong kan det eventuellt dröja ytterligare någon dag på grund av hög belastning, var gärna ute i god tid.

Vissa varor är märkta med ordet ’Beställningsvara’ vilket betyder att varan antingen inte ingår i vårt ordinarie sortiment eller att vi väntar in en leverans. I praktiken innebär det oftast minst en veckas leveranstid.

Vid beställning utanför Sverige gäller längre leveranstid.

Delleveranser

Vi levererar endast din order först då den är komplett, önskas delleverans kan ytterligare avgifter tillkomma. Om någon av varorna ingår i beställningssortimentet eller har en längre leveranstid inväntas denna vara för en komplett leverans. Kontakta kundtjänst om du önskar dela upp din order i flera leveranser.

Notera att beroende av hur din beställning ser ut kan det bli nödvändigt att dela upp den i olika paket och olika fraktsätt. Du får dock avisering från oss och DHL där denna information framgår.

Leveranssätt

Alla försändelser kommer skickas som paket med DHL och skickas alltid till ditt närmaste utlämningsställe. Skickas din försändelse som företagspaket skickas direkt till er företagsadress, antingen med eller utan kvittens.

Mycket tunga varor samt produkter med en längd som överstiger 150 cm skickas som frakttyp styckegods eller på pall vilket innebär att de istället körs hem vilket innebär att man måste vara på plats för att ta emot leveransen. Om varan är skrymmande levereras den normalt till tomtgräns undantaget leverans till öar utan fast förbindelse där leverans sker till närmaste kajplats på fastlandet.

Avisering

Ditt paket aviseras via SMS där du får ett spårningsnummer utskickat. Om du inte angett mobilnummer vid beställning så får du avisering via epost. Ditt paketet lagras hos ombud i 14 dagar och går sedan i retur, i sådana fall tillkommer en returkostnad som debiteras dig.

Har du inte fått avisering om ditt paket 2-3 arbetsdagar rekommenderar vi att du söker detaljerad information om din försändelse med hjälp av sändningsnummer på Spåra ditt paket

För försändelse som går i retur, exempelvis på grund av ej uthämtad försändelse eller om ni angett fel adress, debiteras en hanteringsavgift på 189:- per försändelser och i hanteringsavgiften ingår retur.

Önskar du ett returnerat paket skickat igen tillkommer ny fraktkostnad.

Transportskada

Transportskada skall omedelbart anmälas till transportören vid mottagande av paket, samt till oss via epost, order@growstore.nu. Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan på precis samma sätt.

Har du tagit emot en skadad försändelse så dokumenterar du den genom att ta bilder. Därefter rekommenderar vi att du kontrollerar om innehållet är skadat, kanske det bara är förpackningen som gått sönder.

Vid hemkörning av gods eller pall och du ser en avvikelse i antal kolli eller om det finns synlig skada skall detta noteras på den fraktsedel som chauffören signerar. Även i detta fall skall skadan dokumenteras med foto samt omgående reklameras till oss.

Retur

Vid eventuell retur svarar så svarar köparen för returfrakten och risken för skada under transport, så packa väl. Om varan ankommer med skadat ytteremballage görs avdrag på priset.

Avvikelser

Om du får en försändelse som innehåller felaktigheter kontakta oss så snart som möjligt (inom 3 dagar efter att du hämtat paketet hos ombud).

Vid reklamationer som omfattas av garanti eller vid tekniska fel som uppstått utan extern påverkan, kontakta oss för returhantering.

Visar det sig att felet inte omfattas av garantin debiteras en felsökningsavgift samt eventuella kostnader för frakt till leverantör för felsökning.

Vid godkänd reklamation reparerar eller byter vi ut din vara beroende på felets art och typ av vara.

Notera att för prisnedsatta varor där vi angivit avvikelser i emballage eller funktion gäller ej garanti eller reklamationsrätt för den angivna defekten.

Öppet köp och ångerrätt

Du har som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, du behöver inte ange något skäl varför. Denna ångerfrist löper ut 14 dagar räknat från den dag du mottagit din vara från transportföretaget.

Vill du utöva din ångerrätt ska du meddela oss genom att kontakta oss via epost, order@growstore.nu. Du måste ange ditt namn, din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress samt ditt ordernummer, ange om du vill ångra hela köpet eller bara delar av köpet.

Vi kan komma att kräva en kopia på din köpehandling som styrker ditt köp hos oss för att du ska kunna nyttja din ångerrätt.

De varor du vill nyttja din ångerrätt för skall skickas tillbaka utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar efter den dag då du meddelat och fått svar från oss, skall paketet lämnas till ett transportföretag.

Du kommer att få betala returfrakten själv, och varan samt alla medskickade delar ska paketeras och skickas till den adress vi anger. Du ansvarar för varan under återtransporten varför vi rekommenderar vi att du skickar den i dess originalförpackning och med samma eller motsvarande emballage som du mottog leveransen i.

Som konsument har du rätt att undersöka varan för att se dess egenskaper och testa dess funktion. Om du som konsument använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktion så kommer vi debitera dig ersättning i form värdeminskningsavdrag. Detta kan exempelvis vara så att du undersökt varan på ett mer långtgående sätt än vad som är nödvändigt för att undersöka den. Detta värdeminskningsavdrag kan dock vi inte fastställa över telefon eller via mail utan det rör sig om en enskild bedömning från fall till fall, beroende på vara och i vilket skick den returneras.

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år förutsatt att varan var felaktig vid leveranstillfället.

Utöver ångerrätten erbjuder vi öppet köp i 30 dagar förutsatt att varan är i obegagnat skick och returneras i oskadad originalförpackning.

Öppet köp eller returrätt gäller inte specialanpassade eller måttbeställda varor.

Återbetalning

Vid återbetalning sker detta skyndsammast efter att varan returneras till då. Debiterad fraktkostnad eller eventuell administrationsavgift återbetalas ej.

Datalagring av personuppgifter

För administration av ordrar och utskick av nyhetsbrev har vi ett digitalt kundregister. Uppgifterna i detta system är endast för vårt interna bruk och säljs eller överlåtes inte till tredje part.

Back To Top